Virtuelna kafa sa Petrom Atanasovskim

Ćao Petre! Hajde za početak, predstavi nam se i reci šta trenutno radiš, čime se baviš?

 

Zdravo, i pre svega hvala ti na ovom pozivu.

Vodim Customer Happiness tim u beogradskoj kancelariji kompanije GoDaddy. GoDaddy je globalna IT kompanija, poznata po tome što je vodeći svetski registrator domena, a obuhvata i mnoge druge proizvode koji služe da pomognu ljudima da budu vidljivi na internetu sa onim što rade. Jedan od proizvoda koji se uklapao u tu viziju je i ManageWP, delo domaće firme Devana Technologies i akvizicijom tog proizvoda mi smo prošle godine postali deo te globalne ekipe.

Naš tim trenutno broji 15 ljudi, i moj zadatak je da osiguram da članovi mog tima budu srećni, kako bi oni brinuli o tome da korisnici budu srećni i kako bismo zajedno kreirali proizvod najboljeg kvaliteta, koji postavlja standarde na tržištu.

Šta je Customer happiness i kako si se odlučio da se baš time baviš?

 

Volim da kažem da je Customer Happiness sve ono što bi Customer Support trebalo da bude, a u praksi nije, pa smo našli naš izraz.

Ljudi kada kažu Support, obično pomisle na Call centar i na dosadan posao u kom se ubija svaka kreativnost i doprinos pojedinca. Nažalost, u većini firmi to i ume da bude tako, a Support se posmatra kao profitni ili troškovni centar.

Kod nas je Customer Happiness motor firme i lice firme. Naš zadatak je da budemo advokati korisnika unutar tima, i to podrazumeva, pored podrške korisnicima, učestvovanje na Product sastancima, diskutovanje o tome kako će izgledati Roadmap proizvoda, a kako strategija komunikacije sa korisnicima, UX analizu, QA određenih fukncionalnosti, predstavljanje firme na različitim događajima, aktivno pomaganje WordPress zajednici… Ukratko – naša odgovornost je iskustvo korisnika, koje analiziramo kroz različite faze Customer Flow-a i kako bi to iskustvo bilo što bolje, cela firma mora da bude okrenuta ka potrebama korisnika.

Moj put u Customer Happiness je bio srećan splet nekih ne toliko lepih okolnosti. Usled bratovljeve bolesti sam se zaposlio pre nego što mi je to bilo u životnim planovima, i tada mi je odgovaralo da radim noćnu smenu zbog obaveza koje sam imao u AIESEC-u, te sam godinu dana radio samo te noćne smene. Vremenom sam shvatio da je Customer Happiness spoj svega onog što volim – razvoja ljudi, pomaganja ljudima i pravljenja vrhunskih proizvoda. Kada je Davor, naš tim lider, odlučio da promeni posao, Vladimir Prelovac, osnivač ManageWP-ja i Devane Technologies me je zamolio da ideje koje imam za razvoj ljudi unutar firme, usmerim ka Customer Happiness timu i preuzmem lidersku ulogu. To evo uspešno traje gotovo dve i po godine.

Čuli smo da si deo Customer happiness zajednice i da organizuješ meetup-e. Kako trenutno izgleda zajednica i čime se najviše bavite?

 

Prvi meetup smo organizovali baš u našoj kancelariji, na leto 2015. godine, i od tada je zajednica rasla. Zbog obima obaveza svih koji smo organizatori, ove godine smo malo pauzirali i nismo imali nijedan meetup. Zapravo, ideja nam je bila da dovedemo Support Driven zajednicu u Srbiju i da organizujemo konferenciju posvećenu odnosima sa korisnicima, koja bi bila jedinstvena u ovom delu sveta.

Problem na koji nailazimo je svakako percepcija Supporta kao takvog u Srbiji, većina ljudi to ne vidi ni kao inspirativan poziv, ni kao svoj razvojni put. Naš zadatak je, baš iz tog razloga, da menjamo i samu industriju, a ne samo pojedince, i da promovišemo koliko je zapravo bitno da sam rad sa korisnicima bude motor firme. Zato želimo da okupimo ljude iz sveta Marketinga, UX-a, Product-a i da svako iz svog ugla podeli primer kako sami korisnici i svaka interakcija sa njima utiče na njihov posao.

Pokrenuo si i WordPress akademiju. Sjajna inicijativa! Da li možeš da nam kažeš nešto više o njoj, kome je namenjena i kako se možemo prijaviti za nju? Možda i neke okvirne planove za budućnost 🙂

 

WordPress akademija je došla kao idealni spoj više stvari – pričali smo o skaliranju tima i zapošljavanju većeg broja ljudi, zatim smo poželeli da otvorimo pozicije i van Beograda, kako se od ljudi ne bi zahtevalo da moraju da se presele iz svog rodnog grada i započnu potpuno novi život samo da bi radili ono u čemu su dobri, a jaka domaća WordPress i IT zajednica je bitan preduslov da bi te pozicije bile otvorene baš u Srbiji, a ne nekoj drugoj zemlji gde GoDaddy posluje. Tako smo i napravili partnerstvo sa Startitom i započeli WordPress akademiju, koja se do sada uspešno održala u Inđiji, Novom Sadu, Beogradu, Zrenjaninu i Vršcu, a u septembru smo javno pustili i sajt http://wpakademija.rs/ gde svako može otvoriti besplatno nalog i započeti učenje.

Ideja je da znanje bude dostupno svima i da olakšamo ljudima ulazak u WordPress svet. Svo iskustvo sa akademija uživo prebacujemo u formu video materijala, skripti i kvizova i te kurseve onda dajemo zajednici.

Trenutno postoje tri kursa – Osnove WordPressa, Razvoj WordPress tema i ManageWP. Do kraja godine ćemo završiti izradu kurseva Razvoj WordPress dodataka, REST API i WordPress debugovanje.

U planu je takođe i projekat sa Istraživačko-razvojnim centrom Fakulteta organizacionih nauka koji krećemo u decembru, a voleli bismo i da objavimo knjigu sa materijalima kurseva, jer tako koncipiranu literaturu nismo našli objedinjenu ni na jednom mestu.

Pošto znamo da si bio aktivan tokom studija, možeš da nam kažeš kako ti je volontiranje pomoglo u ličnom usavršavanju? Ko je najviše uticao na tebe i šta misliš o volontiranju tokom studija generalno?

 

Bio sam aktivni član AIESEC-a od 2010. do 2015. godine, i tek sam zapravo ove godine mogao da sumiram šta mi je to iskustvo donelo. Da ne dužim previše – u najvećoj meri život koji imam danas dugujem upravo AIESEC-u, počevši od ljudi kojima sam okružen i koji su mi prijatelji za ceo život, pa do poslovnog života i posla kojim se bavim.

Tih pet godina mi je pomoglo da razumem čime želim da se bavim, iako sam se školovao za programera i iako volim samo programiranje, u toku AIESEC iskustva sam prelomio da mnogo bolji mogu biti u radu sa ljudima, razvijanju proizvoda i procesa.

Samo volontiranje predstavlja savršeni način da ono što učite na fakultetu povežete sa praksom i onim što vas sutra čeka u profesionalnom životu. Zaista je poduži spisak ljudi koji su uticali na mene i koji su zaslužni za ovo što sam danas, plašim se da bih u nabrajanju izostavio nekoga, ali svakako najveću zaslugu za to dugujem svojim roditeljima.

Mladi danas uglavnom žele da idu iz Srbije. Često ljudi tumače tu činjenicu kao tužnu. Šta ti misliš o tome s obzirom da si bio u kontaktu sa ljudima iz inostranstva?

 

Ne mislim da je tužno stanje što mladi žele da odu, koliko je tužno što uglavnom niko ne želi da se vrati, nakon što ode i stekne neka znanja i kapital. Imao sam prilike da brinem o mladima iz celog sveta koji su dolazili na prakse u Srbiju, a i da putujem dosta, i ta različitost u kulturama je jako bitna za učenje i napredak. Dok se brat nije razboleo, moja vizija je bila da ću nakon aktivnog AIESEC iskustva otići na praksu u inostranstvo, provesti tamo godinu – dve i nakon toga se vratiti u Srbiju. Izgubio sam tu želju da živim negde drugde i u međuvremenu sam shvatio koliko zapravo prilika za razvoj i učenje ima i kod nas, i koliko i ovde mogu biti dobre plate.

Drugi problem tu je što nije sve u plati, i kad tad čovek mora izaći iz svog kruga i videti realnost našeg zdravstvenog sistema, obrazovnog sistema, pravosudnog sistema ili prosto sistema vrednosti koji se ozbiljno urušava (ili se uveliko urušio) kroz ono što se plasira u medijima. Ja želim da verujem da nije sve crno i negativno i često se pozivam na individualnu odgovornost. Kada bi svako dao svoj doprinos i napravio pozitivnu promenu u svom mikro-okruženju, verujem da ni sam sistem ne bi izgledao ovako kako izgleda danas.

Ako piješ kafu, koja ti je omiljena 🙂

 

Obožavam kafu, a omiljena mi je Cold brew kada je spremi kolega Bogdan, ili Ethiopia, ako pijem u kafiću 🙂

 

 

 

 

Ukoliko želiš nešto da pitaš ili da se posavetuješ sa Petrom, evo njegovih profila: Linkedin i Twitter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *